środa, 22 lutego 2017

/PIĄTA FALA - RICK YANCEY/

Jak najprościej pozbyć się siedmiu miliardów ludzi? Wystarczy pozbawić ich  człowieczeństwa. Sprawić, by przestali sobie ufać'

" VQP 'Vincit qui patitur'  zwycięża kto wytrwa."
Czytając pierwszą część nie przeszło mi nawet przez myśl, że ta trylogia aż tak mnie oczaruje. 
Po drugi tom (Piąta fala. Bezkresne morze) sięgnęłam dopiero po roku. Nie spodziewałam się, że ta historia będzie tak obłędnie uzależniająca. Z każdą stroną czułam narastające napięcie.Z każdym rozdziałem byłam coraz bardziej pochłonięta. 
Chciałam więcej. 
Nie dało się tego lepiej napisać.
Rick Yancey powalił mnie tą książką na kolana. Dosłownie.


Trylogia opowiada o inwazji kosmitów. Brzmi banalnie? To tylko pozory. 
Wyobraźcie sobie, że bezcielesne, nieśmiertelne istoty przejmują władzę nad całą Ziemią.
Nagle wszystko w co dotychczas wierzyliście nic nie znaczy. 
Wszystkie przełomowe wynalazki przestają się liczyć. Cywilizacja chyli się ku upadkowi.
Wróg ma was w garści. a wy nie macie pojęcia jak się bronić.
Wszystko jest jedną wielką niewiadomą. 
Waszym życiem kieruje strach i niepewność.
A to wszystko dzieje się z dnia na dzień.
Następuje ciemność. 

Pierwsza fala pozbawia was elektryczności. Zabrano wam coś, bez czego nie potraficie żyć. W tych czasach niemożliwością jest brak samochodu, telewizora albo choćby telefonu. Jesteście zdani sami na siebie. 
Druga fala sieje zniszczenia. Pustoszy wszystko. Niszczy to, co budowano przez stulecia.
Trzecia fala. Infekcja. Miliardy ludzi umiera. Tylko nielicznym udaje się przeżyć. W tak krótkim czasie z siedmiu miliardów ludzi pozostaje tylko kilka tysięcy. 
Czwarta fala pokazuje, że nic nie jest takie, na jakie wygląda. Obcy ukrywający się w ciałach ludzi z dnia na dzień mordują każdego, kogo napotkają na swojej drodze.

'Nie ma nadziei bez wiary i wiary bez
nadziei. Nie ma miłości bez zaufania,
nie ma zaufania bez miłości.'

W świecie, w którym, żeby przetrwać nie można nikomu ufać Cassie wędruje ulicami Ameryki szukając ratunku. 
Na swojej drodze spotyka tajemniczego Evana, który daje je schronienie, ale też coś więcej. Poczucie bezpieczeństwa. Miłość? Czy Cassie będzie w stanie mu zaufać, pomimo, że wie iż 'Uzależnienie własnej egzystencji od innego człowieka to proszenie się o kłopoty' ?


Autor: Rick Yancey
Tytuł oryginalny: 'The 5th wave'
Moja ocena: ★★★★★










2 komentarze:

  1. Nigdy nie byłam jakoś zainteresowana tą trylogią aż do momentu obejrzenia filmu. Od tamtej pory pamiętam o tych książkach i czekam na idealny moment na przeczytanie ich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W filmie są tylko zdarzenia z pierwszej części, moim zdaniem druga i trzecia są dużo lepsze, więc musisz je przeczytać ! <3

      Usuń